واکی تاکی چیست ؟


واکی تاکی چیست ؟ | واکی تاکی (که به صورت رسمی بعنوان یک رادیو دستی یا HT شناخته می شود) یک فرستنده بیسیم رادیویی دستی، قابل حمل، دو طرفه است. واکی تاکی در طول جنگ جهانی دوم و توسط تیم مهندسی موتورولا توسعه یافت. در ابتدا واکی تاکی برای ارتباط پیاده نظام و واحدهای توپخانه و واحدهای مخزن ساخته شده بود. پس از جنگ واکی تاکی برای مصارف عمومی تولید شد که در نهایت در کارهای تجاری ، شغلی و شخصی استفاده گردید.

واکی تاکی چیست , واکی تاکی مجاز , قیمت واکی تاکی

واکی تاکی های اولیه شبیه گوشی های تلفن ساخته شده بودند. مدل های اولیه دارای یک بلندگو ساخته شده در یک انتها و یک میکروفون در طرف دیگر (در برخی از دستگاه ها بلندگو نیز به عنوان میکروفون استفاده می شود) بودند. همچنین یک آنتن نصب شده در بالای هر دستگاه وجود داشت.

واکی تاکی یک دستگاه ارتباطی نیمه دوبلکس است. نیمه دوبلکس به این معنی است چندین دستگاه واکی تاکی از یک کانال رادیویی استفاده می کنند و در هر لحظه فقط یک دستگاه رادیو می تواند در کانال ارسال کند. البته بقیه دستگاه ها می توانند دریافت کنند. دستگاه فرستنده گیرنده،  به طور معمول در حالت دریافت است. هنگامی که کاربر می خواهد صحبت کند، باید یک دکمه  PTT (“فشار به صحبت”) را فشار دهد که گیرنده را خاموش می کند و فرستنده را روشن می کند.

واکی تاکی مجاز چیست ؟

با توجه به استفاده های دولتی از کانال های رادیویی شما نمی توانید از هر واکی تاکی استفاده کنید. استفاده بدون مجوز از واکی تاکی و یا بی سیم باعث تداخل رادیویی با نهادهای حکومتی می شود. احتمال دارد کانالی که شما استفاده کنید بر روی شبکه بی سیم نیروی انتظامی تداخل ایجاد کند. بنابراین شما برای استفاده از واکی تاکی باید کانال مشخصی را داشته باشید که در اختیار هیچ نهادی نباشد. این مساله با واکی تاکی مجاز مشخص می شود و شما در حقیقت اجازه استفاده از آن کانال رادیویی آزاد را پیدا می کنید.

واکی تاکی مجاز

شرکت ارتباطات جلوه وارد کننده انواع بیسیم موتورولا و واکی تاکی مجاز می باشد. شما برای  بیسیم و  واکی تاکی می توانید با ما تماس بگیرید.

منبع : ترجمه از ویکی پدیا Walkie-talkie


ارتباطات جلوه|بیسیم|تعمیرات بیسیم|بیسیم موتورولا|واکی تاکی مجاز تاکی ,واکی ,استفاده ,دستگاه ,کانال ,مجاز ,واکی تاکی ,تاکی مجاز ,تاکی چیست ,استفاده کنید ,نیمه دوبلکس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه پروما مطالب مفید گچ پلیمری سیمین سمنان تور کانادا Anahi10oi7ir web Jamesonssa93 netz تعمیرات وسایل برقی